Διαδρομές Ορειβατική Ταξιαρχία Αιανής

Με τα χιόνια στο Μπούρινο

Μόλις έπεσε το χιόνι ο σύλλογός μας Ορειβατική Ταξιαρχία Αιανής «αναδρομώθηκε». Τα τηλέφωνα ζεστάθηκαν και αποφασίσαμε να ανεβούμε στον «Ντρισινίκου» (1866 μ.) την κορυφή του Μπούρινου. Την Κυριακή 20 Γενάρη 2001 ξεκινήσαμε τρεις: ο διδάκτορας ορθοπεδικής Παναγιώτης Παπαθανασίου από το Τριγωνικό, ο ιατρικός σύμβουλος Γιώργος Μπουρνιώτης από την Αιανή κι ο υποψήφιος διδάκτορας ιστορίας Θανάσης Καλλιανιώτης. Οδηγώντας 10΄ φτάσαμε στο Χρώμιο και συνεχίζοντας άλλα 5΄ φτάσαμε στο υπαίθριο Μουσείο του Μπούρινου, όπου αφήσαμε το αυτοκίνητο.

Ζεσταθήκαμε ομαλά βαδίζοντας στο χιονισμένο χωματόδρομο ως το πρώτο μαντρί, του Μαχτσίρα νομίζω. Μετά πήραμε τη βόρεια πλαγιά και μπήκαμε στην πυκνή ομίχλη. Ανεβαίνοντας η ορατότητα έπεσε και το μαλακό χιόνι αυξάνονταν. Οδηγούσε ο Παναγιώτης, ένας πολύ γερός ορειβάτης, που γνώριζε τέλεια τη διαδρομή.

Ντρισινίκου στον Βούρινο (1866 μ.). Κρύο και ομίχλη. Από αριστερά: Γιώργος Παπαθανασίου, Θανάσης Καλλιανιώτης και Γιώργος Μπουρνιώτης

Αφήνοντας το τελευταίο έλατο και φθάνοντας στην κορφή. Από αριστερά: Θανάσης Καλλιανιώτης, Γιώργος Μπουρνιώτης και Γιώργος Παπαθανασίου.

Ο Γιώργος Μπουρνιώτης κατεβαίνει την νοτιοανατολική πλαγιά του Ντρισινίκου πολύ προσεκτικά,
αφού, λίγα μέτρα πιο πέρα, το φαράγγι περιμένει για ένα λάθος!

Όταν πιάσαμε της «Κουρουμπλιάς του σέλουμα» (σέλωμα της Κορομηλιάς) συναντήσαμε τα έλατα, ολοκληρωτικά ντυμένα με παγωμένο χιόνι. Ο αέρας σφύριζε κρύος από τα Βέντζια και η ανάβαση γρηγόρεψε. Ακολουθούσα με δυσκολία τα χνάρια των συντρόφων, που προπορεύονταν μέσα στην ομίχλη. Αντί να πάρουμε το ανατολικό λούκι της κορυφής, ανεβήκαμε από την ανασφαλή ΒΑ κόψη. Δεν είχαμε πιολέ και γκραμπόν και κάθε πιθανό ολίσθημα θα σήμαινε περιπέτειες.

Στις 2 μ.μ., μετά από δύο ώρες ανάβαση, είχαμε πιάσει την κορυφή. Πρότεινα να γευματίσουμε εκεί, αλλά οι σύντροφοι αρνήθηκαν. Φωτογραφίες και δρόμο για πίσω από το ίδιο δρομολόγιο. Η θερμοκρασία έπεφτε και το χιόνι άρχιζε να παγώνει, ευκολύνοντας την ταχεία κατάβασή μας. Στις 3 μ.μ. μπήκαμε στο «Πέτρινο» Χρωμίου, ένα καταπληκτικό ταβερνείο φτιαγμένο με πολύ γούστο, που το κρατά ο ευγενικός Θανάσης Σιαμπανόπουλος. Φωτιά στο τζάκι, τσίπουρα και μετά γυρισμός στην Αιανή. Ήταν μια γρήγορη διαδρομή με μόνιμη συντροφιά την ομίχλη και το χιόνι.